Przyszli małżonkowie często zwracają się do nas z prośbą o zaśpiewanie na ceremonii ich zaślubin. W miarę naszych możliwości, chętnie spełniamy takie prośby. Poniżej znajdziecie kilka informacji o tym, w jaki sposób najlepiej się z nami umówić i w jak organizujemy całe przygotowania do śpiewu na tej najważniejszej w Waszym życiu uroczystości.

Najważniejsza kwestia – ustalenie terminu

Nieraz zdarzało się nam odmawiać parom, ponieważ mieliśmy już zarezerwowany termin, dlatego im wcześniej go z nami ustalicie, tym lepiej. Skontaktować się z nami możecie osobiście, po każdej Dwudziestce lub wysłać do nas maila na adres: clemensianum@gmail.com. Ustalenie, czy jesteśmy w stanie zaśpiewać, powinno nam zająć ok 1,5 tygodnia (oprócz sprawdzenia dostępności terminu, musimy ustalić między sobą, czy w określony dzień zbierze się wystarczająca liczba instrumentalistów i wokalistów).

Najtrudniej jest nam zadeklarować się na terminy wakacyjne – większość z nas pracuje i zazwyczaj nie jesteśmy w stanie potwierdzić rok czy pół roku przed datą ślubu, że wystarczająca liczba osób nie będzie mieć wtedy urlopu. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na przyjęcie zasady, że wstępnie rezerwujemy termin wakacyjny, ale potwierdzamy jeszcze naszą obecność 2 miesiące przed dniem ślubu. Uznaliśmy, że będzie to uczciwe podejście, zarówno wobec Was, jak i członków zespołu.

Ważną sprawą jest też kwestia miejsca ślubu – ze względu na to, że mamy różne zobowiązania rodzinne, nie jesteśmy w stanie grać w miejscach oddalonych od Wrocławia o kilkadziesiąt kilometrów.

Koszty

Nie mamy ustalonego cennika, pary przekazują nam ofiary, które uznają za stosowne. Jeśli ślub odbywa się poza Wrocławiem, przyszli małżonkowie deklarują również pokrycie kosztów transportu osób i sprzętu lub sami udostępniają nam samochody (szczególnie do przewiezienia sprzętu).

Ustalenie pieśni na ślub

Zazwyczaj ok. 3-4 tygodni przed ślubem zapraszamy Was do przyjścia na naszą próbę, by ustalić pieśni, które zaśpiewamy na uroczystości. Zawsze mamy przygotowaną listę z kilkunastoma utworami, które pasują na ślub, ale jeśli macie własne propozycje, chętnie pomożemy Wam wybrać odpowiednie pieśni i dopasować je do poszczególnych części liturgii. W takim wypadku, zachęcamy Was do skorzystania ze śpiewnika, w którym znajdują się teksty większości wykonywanych przez nas utworów. Dodatkową pomocą w śpiewniku jest filtr „ślub”, który możecie ustawić w panelu filtracyjnym na górze strony.

Jeśli chcecie, byśmy zaśpiewali pieśń, której nie znamy, prosimy Was o przysłanie nam jej, w formie nagrania lub nut. Będziemy mieć te kilka tygodni, by się jej nauczyć.

Kwestie organizacyjne

Większość z nich ustalimy na spotkaniu, kiedy będziecie wybierać pieśni. Do ustalenia mamy kilka kwestii, m.in. godzinę, o której będziemy mogli przyjechać do kościoła (potrzebujemy ok. 2 godzin przed uroczystością, by rozłożyć sprzęt i zrobić próbę), miejsce w kościele, gdzie będziemy śpiewać itp. Śpiewaliśmy już z bardzo wielu wrocławskich i podwrocławskich kościołach i pewnie będziemy mogli podpowiedzieć, jak to wszystko zorganizować.